“Je zult ons nooit betrappen op omschrijvingen als ‘een appartementje’. Iemand die zo’n woning wil kopen of verkopen heeft daar hetzelfde gevoel bij als iemand die een villa zoekt.”
Ze zijn een verademing om te lezen, de teksten op de website van Allround Makelaardij. We maken online kennis met mensen van vlees en bloed, die niet zozeer vertellen hoe voortreffelijk hun dienstverlening is. Hier geen containerbegrippen als ‘kwaliteit’ en ‘professioneel’. We zien ook niet meteen allerlei woningen. Nee, we lezen verhalen van mens tot mens. Van een makelaar die vertelt hoe zijn kinderen heten. Wat hij in zijn vrije tijd doet. Zij beseffen dat hun klanten ervan uitgaan dat de makelaar zijn of haar vak verstaat. Dat wil zeggen: inhoudelijk sterk, met een prima woningportefeuille. Bovendien, die woningen zijn zonder de makelaar ook wel te vinden. Maar dan komt vroeg of laat toch de vraag: ‘Welke makelaar spreekt mij persoonlijk aan? Wie vind ik als mensen prettig?’ Die persoonlijke ‘gunfactor’ is enorm belangrijk, en de zelfstandige makelaars die gezamenlijk opereren onder de naam Allround Makelaardij scoren daar zeer hoog op.
Bijzondere content
Pieter Burgers (vestiging Tilburg) en Joris Paijmans (vestiging Waalwijk) denken in termen van ‘relatie’ en ‘liefde op het eerste gezicht’, als ze op de website de emotie omschrijven waarmee de aan- of verkoop van een woning gepaard gaat. “De kern van ons werk is, dat we beseffen dat mensen echt wakker kunnen liggen van de beslissingen waar ze voor staan. Kan ik dat droomhuis krijgen? Of: hoe kom ik ervan af?”.
Professionele aanpak
Die menselijke benadering is ook terug te zien in de manier waarop Pieter, Joris en hun collega’s social media inzetten. Pieter en Joris: “Je moet laten zien dat je meer te bieden hebt dan bijvoorbeeld een Makelaarsland, en waar ‘m dat dan in zit. We zetten alle mogelijke middelen in om zo persoonlijk mogelijk moet onze klanten in contact te zijn. Dus zetten we ook Whatsapp-groepjes per woning in. Dan kunnen mensen zelfs ’s avonds laat nog even wat vragen. En nee, het is zeker niet zo dat we dan de hele avond nog zitten te werken. Als mensen ’s avonds nog wat vragen, dan zitten ze daar echt mee. Het is dan niet zo’n grote moeite om ze even gerust te stellen. We zijn allemaal zelfstandig, dus dan loop je gewoon iets harder. Dat is zeker nodig in de huidige markt.
Werelden van verschil
Over die markt gesproken: Pieter en Joris merken dagelijks hoe in een klein land als Nederland de verschillen tussen regio’s enorm groot kunnen zijn. De Randstad is vlakbij, en daar staat de woningmarkt onder zware druk. “Vanaf een half uurtje rijden daarentegen, beneden de grote rivieren, kun je in Waalwijk nog een prima woning kopen voor rond de 170 duizend euro. Dat is voor starters nog prima te doen. Tilburg is voor starters alweer iets lastiger, maar vergeleken met Eindhoven, Den Bosch en Breda is het aanzienlijk aantrekkelijker. We zien dus best wat regionale stromen op gang komen, door de krapte op de markt. Dat is voor de starters die nu in Waalwijk, Drunen en Kaatsheuvel wonen eigenlijk minder goed nieuws, want die zijn erg honkvast. Zij zien dus nieuwe kopers, en kapers op de kust. We zien hier gelukkig nog niet de gekte die je elders in het land wel ziet.”
Lees het volledige artikel over Allround Makelaardij in relatiemagazine Vastgoed Adviseur.
Allround Makelaardij Tilburg
Korvelplein 212
5025 JX Tilburg
013 – 592 00 80
ln.jidraalekamdnuorlla@ofni
www.allroundmakelaardij.nl
Allround Makelaardij Waalwijk
Grotestraat 264a
5142 CC Waalwijk
0416-666 696
ln.jidraalekamdnuorlla@kjiwlaaw
www.allroundmakelaardij.nl