We zijn zeer verheugd te kunnen mededelen dat onze vernieuwde consumentenwebsite www.vbo.nl live is! En weet je wat zo gaaf is? We hebben een hoop nieuwe, interessante (video)content toegevoegd, helemaal vanuit de praktijk en geschreven door jouw eigen collega’s. We hopen hiermee meer bezoekers aan te trekken en op die manier opdrachten te genereren voor jou als makelaar, taxateur of verhuurbemiddelaar van VBO.
VBO.nl vernieuwd als onderdeel van consumentencampagne
Met onze consumentencampagne ‘De VBO-makelaar ziet wat jou beweegt‘ brengen wij de betrokkenheid en kundigheid van jou als VBO-deskundige nog prominenter in beeld via een uitgebreid multimediaal traject. Denk hierbij aan diverse reclame-uitingen zoals tv- en radiocommercials (o.a. Radio 538, Qmusic), online video-advertenties en (online) banners. Dit alles met als doel om onze gezamenlijke boodschap te verspreiden onder een breed publiek.
Een noodzakelijkheid voor de campagne was de restyling van vbo.nl. De website is niet alleen op basis van een nieuwe en frisse lay-out in lijn met de campagne, maar ook ligt de focus met name op het vinden van jou als betrokken VBO-makelaar, taxateur of verhuurbemiddelaar. Daarnaast is de website op gebruikersgemak geoptimaliseerd voor web en mobiel. Interessant voor jouw potentiële opdrachtgevers.
Bovendien spelen wij op het gebied van content meer in op de actualiteit, zodat jouw opdrachtgever op de hoogte is van informatie uit de branche die voor hem of haar van belang is, zoals de Nationale Hypotheek Garantie of nieuws over duurzaamheidssubsidies bij de aanschaf van een energiezuinige woning.
Jouw potentiële opdrachtgever gaat hierdoor niet alleen goed voorbereid op huizenjacht, maar ze kunnen jou als VBO-expert in hun buurt ook snel inschakelen. Dat vergroot de kans op een aankoop-, verkoop-, of (ver)huuropdracht. En dat is natuurlijk iets waar jij als makelaar of taxateur blij van wordt.
Ambassadeurs
Voor het verkondigen van onze gezamenlijke boodschap ‘De VBO-makelaar ziet wat jou beweegt‘ werken wij ook intensief samen met VBO-ambassadeurs Alex van Keulen, Ronald Schumacher, Fatima Joelfan en Rosalie Zuidema. Zij zullen vanaf maandag 6 november (20.30 uur) op RTL 4 te zien zijn in Kopen of Slopen, het nieuwe tv-programma waarvan VBO sponsor is. Deze bekendheid van onze VBO-ambassadeurs speelt een belangrijke rol bij de merkherkenning van VBO door jouw opdrachtgever.
Daarom vertellen zij namens jou via vbo.nl waarom jouw opdrachtgever moet kiezen voor een makelaar, taxateur of verhuurbemiddelaar van VBO. En zij geven duiding over het beroep, want wat doet een taxateur precies en hoe gaat een bezichtiging in zijn werk?
We zeggen het vaker en blijven het herhalen, want ook deze campagne dragen we samen. Wij hebben jouw hulp als VBO-lid nodig om het bereik van onze gezamenlijke boodschap te vergroten. Je kunt dit eenvoudig doen door onze sociale media-uitingen te delen onder je eigen volgers. Daarnaast kun je diverse campagne-uitingen verspreiden via je eigen kanalen. Denk hierbij niet alleen aan social media, maar ook aan je website en jouw eigen kantoorpand.
Verdere ontwikkeling?
Bij de huidige restyling van vbo.nl blijft het niet, want in het eerste kwartaal van 2024 komen er nieuwe ontwikkelingen aan met nog meer nieuwe toepassingen voor de consument. Hierover zullen wij je natuurlijk te zijner tijd informeren. Wil jij als VBO-ambassadeur ook graag meewerken aan blogs en/of video’s? Stuur dan een e-mail naar ln.obv@netohcseob.ekim.
En voor nu: neem snel een kijkje op vbo.nl!