De huurmarkt staat onder druk door een tekort aan woningen en misstanden. Te vaak horen we berichten over ondermijning en malafide verhuurbemiddelaars. Niet alleen wij horen deze berichten, maar ook jouw potentiële klanten lezen deze artikelen. Dankzij deze negatieve berichtgeving komen verhuurbemiddelaars in een slecht daglicht te staan, ook de verhuurmakelaars die eigenlijk hun zaakjes wel goed op orde hebben. Dus hoe onderscheid je je dan in de huurmarkt?
Bouw een goede reputatie op
Natuurlijk is mond-tot-mond reclame nog steeds een belangrijke vorm van marketing. Overtref de verwachtingen van jouw klanten en ze zullen eerder geneigd zijn om je aan te raden bij vrienden of familie of om je nogmaals in te schakelen. Zorg er ook voor dat je online reputatie positief is. Mensen gaan toch even Googelen voordat ze met je in gesprek gaan. Zorg dat je op je website en sociale media ervaringen van klanten deelt in bijvoorbeeld testimonials. Of nog beter: verzamel reviews via een onafhankelijke reviewplatform zoals Klantenvertellen.nl of Wieisdebestemakelaar.nl. Een andere manier om direct vertrouwen te wekken bij je (potentiële) klant is lid te worden van een branchevereniging.
“De rol van de branchevereniging is vooral het kunnen noemen bij nieuwe relaties dat we lid zijn. Dit wekt vertrouwen op.”
Hiermee toon je namelijk aan dat je de benodigde papieren in huis hebt. Bovendien kun je terugvallen op een juridische afdeling en op een netwerk van vastgoedprofessionals. Jouw klanten weten dat ze kiezen voor zekerheid. Als er onverhoopt een klacht is of als er een geschil ontstaat, dan kunnen jij en je klanten bij de geschillencommissie van VBO terecht.
Benieuwd wat VBO jou als verhuurbemiddelaar nog meer kan bieden? Bekijk de voordelen van het VBO-lidmaatschap en maak een afspraak voor een gratis adviesgesprek.